IT-företaget Zetup får toppbetyg igen

01/06, 2018

IT-företaget Zetup har ambitionen att ha Sveriges nöjdaste kunder. Zetup fick toppbetyg i föredömligt bemötande och kompetent kundservice i en undersökning som genomfördes på Lerums kommun, där Zetup har ett helhetsåtagande för IT-drift och support sedan 2009.

Ett par exempel på kommentarer från undersökningen:
”Byt aldrig ut detta bolag! De är top of the line vad gäller ALLT! Skulle skapa sååå mycket problem om man bytte och varför byta om någon är superbra!”

”Jag är imponerad över vilket bra bemötande supportarna har! De är lösningsbenägna, kunniga och har ett pedagogiskt bemötande, där jag upplever att inga frågor är dumma eller fel!”

“Framgångsfaktorn för oss har varit att bygga en teknisk support med engagerad personal som har en god förståelse för kundens verksamhet. Då vi möter kunden varje dag i olika situationer, kan vi också få snabb feedback på om det är något som inte fungerar. Vi ser oss mer som en förlängd arm till kundernas verksamheter än en leverantör i mängden”, säger Anders Hultbrand, ansvarig för ServiceDesk på Zetup.

Ett av Zetups viktigaste mål är nöjda kunder, vilket genomsyrar hela företaget och ses som den viktigaste nyckeln till hållbar framgång. Zetup arbetar aktivt med inspirationsdagar, feedback, coachning, medarbetardialog, teambesök hos kund med mer. En bas är det ständiga Improve-arbetet som handlar om att förbättra och effektivisera kundens verksamhet. Ett arbete som visat sig ge ett utmärkt resultat i årets Nöjd-kund-Index när det kommer till både föredömligt bemötande och kompetent kundservice.

“Den kanske viktigaste beståndsdelen i att få en nöjd kund är dialogen och kommunikationen, snarare än den senaste tekniken. Viktigt att man har en förståelse för kundens verksamhet och dess behov och att man använder tekniken på rätt sätt och för rätt ändamål”, fortsätter Anders Hultbrand.

Zetups VD, Mats Franzén, om resultatet från undersökningen:
“Det är förstås väldigt roligt att ta del av resultaten från våra kundundersökningar. Att få bekräftelser på att vårt Improve-arbete når hela vägen ut i kundernas verksamhet”.

 

För mer information vänligen kontakta:
Mats Franzén, VD, Zetup AB, tel 0704-47 29 09, mats.franzen@zetup.se
Daniel Nettby, IT-chef, Lerums kommun,
tel 0302-52 14 52, daniel.nettby@lerum.se


Om Zetup AB
Zetup är en helhetsleverantör inom IT med fokus på effektivisering. Genom att förbättra kundernas IT utifrån teknik, processer och mänskliga aspekter, effektiviseras hela deras verksamhet. Zetup arbetar med metoder som bygger på lång och samlad erfarenhet och med en unik passion för området. Leverans sker bland annat i form av förbättringsplaner, produkt- och processlösningar, drift eller specialistkompetens. Zetup, som grundades 1986, blev ett fristående bolag 2007 och har idag fler än 100 medarbetare på kontor i Göteborg, Stockholm och Trollhättan. Zetup är för hela sin verksamhet certifierat enligt ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, OHSAS 18001:2007 och ISO/IEC 27001:2014. www.zetup.se